חדשות גלריות תמונות מגזין ספורט תרבות ופנאי חברה וקהילה חינוך ולימודים חיי לילה

מבזקי חדשות

לא חובה להיות לחוץ על חניה, כשאתם בחופשה

הגיע הזמן שלכם לטוס לחול בראש שקט. כך תעשו זאת.

מדיח כלים – איך להשתמש בו ביתר יעילות?

יש לכם מדיח כלים? מעולה! לא כולם יודעים זאת, איך אפשר להשתמש בו בצורה יעילה יותר וחסכונית הרבה יותר. הכיצד? כנסו לקרוא!

מהם פאנלים סולאריים ואלו סוגים יש?

פאנלים סולארים - אתם שומעים עליהם בתקופה האחרונה בכל מקום - אבל מתי צריך אותם, למה הם משמשים וכיצד הם תורמים לאנרגיה ירוקה - כנסו לקרוא!

שעוני קלווין קליין לגברים – כי הסטייל מחייב

מה חשוב לדעת מותג האופנה קלווין קליין, ומדוע השעונים שלו הם השולטים בשוק השעונים למעלה מ-30 שנה. כנסו לקרוא!

טיפול של דיקור סיני

מה הוא הדיקור הסיני, למי מתאים וכיצד הוא יכול לעזור בבעיות עור.

טיפים שימושיים לשיפור הזוגיות

כיצד ניתן ליהנות מהחיים ולשפר את הזוגיות? היכנסו לקרוא!

טיפולי מזותרפיה

כיצד ניתן לשמור על מראה עור בריא, טבעי וצעיר? כנסו לקרוא!

לימודי קלינאות תקשורת – כל מה שכדאי לדעת

רוצים ללמוד תפקיד מאתגר עם תחושת סיפוק כמו קלניאות תקשורת? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת!

אירוע בר מצווה בחצר הבית, כך תעשו את זה נכון

חוגגים מסיבת בר מצווה בבית? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת!
חפש באתר

מקורות מידע מומלצים ברשת

אורית צוקר - טיפול בחרדות וייעוץ זוגי

הולי בייגל - שירותי קייטרינג חלבי

לימודי הנדסה - הפקולטה להנדסה כימית

פיקסייל - הדפסת תמונות על חומרים

שטרן ושות’ - משרד רואי חשבון בצפון

תושב חוזר - כל מה שכדאי לך לדעת

תמיכה לעמותות - הקמה, רישום וייעוץ

לוח אירועים

  

סקר מקומי

את מי מהסטנדאפיסיטים הבאים הייתם רוצים לראות בנהריה?

  • שחר חסון
  • נדב אבקסיס
  • שלום אסייג

חשיבותה של שחיה בכל גיל

על היתרונות הרבים והמגוונים שמעניקה פעילות השחייה, הן לילדים והן למבוגרים - צריך לקרוא על מנת להאמין.
Bookmark and Share
ייתכן ששמעתם על ההמלצה למבוגרים לעסוק בכל שבוע כ-150 דקות בפעילות גופנית מתונה, או כ-75 דקות בפעילות נמרצת. אכן, שחייה היא דרך מצוינת להפעלת כל הגוף ומערכת הלב וכלי הדם. שעה של שחיה שורפת כמעט את אותה כמות קלוריות כמו הריצה, ולא משפיעה לרעה על מפרקי הגוף. לא משנה באיזה גיל אתם – אם השחייה שלכם זקוקה לשיפור, או שאף פעם לא למדתם לשחות, חוגי שחייה לילדים או לימודי שחיה למבוגרים יאפשרו לכם ליהנות מהיתרונות שמציעה לכם שחיה באופן קבוע.

חוגי שחיה לילדים - היתרונות
לימודי שחיה נחשבים לפעילות פופולריות שילדים מאוד נהנים ממנה. קיימות מספר סיבות בגינן הורים רושמים את ילדיהם לקורס לימוד שחייה (ולפעמים אפילו לשיעורי שחייה פרטיים), כמו: בטיחות במים, פעילות גופנית או אינטראקציה חברתית.

1. בריאות ובטיחות: גופם של הילדים משתנה ללא הרף תוך כדי ההתפתחות והצמיחה, לכן חשוב שילדים יעסקו בפעילות גופנית מספקת שתוכל לשרוף את עודפי האנרגיה והשומן. השחיה - 
  • מסייעת לילד לישון היטב בלילות.
  • משפרת את מערכת הלב וכלי הדם שלו.
  • מסייעת בפיתוחם ובחיזוקם של העצמות והשרירים.
  • מקדמת גמישות וקואורדינציה.
  • מסייעת להפגת מתחים ולהפחתת לחצים.
ילדים צריכים ללמוד לכבד את כללי הבטיחות במים מוקדם ככל האפשר, כי גם השחיינים המנוסים ביותר עלולים להסתבך במים. כאשר ילדים נמצאים בסביבת מים, גם לאחר שלמדו לשחות, הם צריכים להיות תחת פיקוח מתמיד.

2. ביטחון עצמי וכישורי חיים: עם כל חבטת יד שהילד לומד במהלך שיעורי השחייה, הוא מפתח את הביטחון העצמי ואת תחושת ההישג -
  • לימודי השחייה מסייעים לילדים ללמוד להציב לעצמם יעדים ולהתמיד בהם עד שיגיעו למטרה.
  • שחייה היא אמצעי נהדר להראות לילד את הדברים שיוכל להשיג באמצעות מסירות ואימון קבוע.
  • שחייה יכולה לגרום לילד לחוש בטוח יותר באשר לאופן בו הוא נראה.
3. יתרונות חברתיים: למרות שהשחייה היא בדרך כלל ספורט אינדיבידואלי, שיעורי השחייה יעניקו לילדים אפשרות לפתח את כישוריהם החברתיים. הם ילמדו:
  • כיצד להתנהג בחברת אנשים אחרים.
  • כיצד לכבד את המרחב של אנשים אחרים.
  • להבין ולקבל שלכול ילד יש מבנה גוף אחר, וכל אחד לומד בקצב אחר.

4. כיף והנאה: ילדים רבים נהנים מאוד מעצם ההשתכשכות במים, בין אם באמבטיה, בבריכה או בים. כולנו חווינו את בריכת השחייה המלאה בילדים שקולותיהם העליזים זועקים ומביעים עונג. שחייה יכולה להיות הזדמנות נהדרת עבורכם לבלות זמן איכות עם הילדים. כלומר, הילדים והמבוגרים יוכלו ליהנות יחדיו מיתרונות השחייה.

לימודי שחייה למבוגרים – יתרונות
א. שיפור הבריאות: השחייה מבטיחה יתרונות בריאותיים רבים כי היא עובדת על כל הגוף מהראש ועד לקצות אצבעות הרגליים. השחייה מעלה את הדופק מבלי להפעיל לחץ על הגוף, משפרת את טונוס השרירים וכן בונה כוח וסיבולת. כל סגנון שחייה – חזה, חתירה או גב – מתמקד בקבוצת שרירים אחרת בגוף, כשהמים מספקים התנגדות עדינה לתנועה שלכם. לא משנה באיזה סגנון אתם שוחים, כדי לנוע דרך המים, הגוף משתמש ברוב קבוצות השרירים.

ב. יתרונות לאנשים עם אסטמה: הסביבה הלחה של בריכה מקורה הופכת את השחייה לפעילות נהדרת עבור אנשים הסובלים מאסטמה. בנוסף, תרגילי נשימה הקשורים לספורט, כמו עצירת הנשימה, עשויים לעזור במאמץ להרחיב את יכולת הריאות ולקחת שליטה על הנשימה שלכם. בגלל הכלור במים שעלול להשפיע עליכם לרעה, מומלץ לשוחח קודם עם הרופא על סיכונים פוטנציאליים. לחילופין אפשר לצאת לשחות בים או בבריכה המשתמשת במי מלח במקום בכלור.

ג. שיפור השינה: כמעט 50% מהמבוגרים, חווים רמה מסוימת של נדודי שינה, ולכן האפשרויות לשפר את השינה באמצעות שחיה, הן חדשות טובות. כלומר, אימוני שחייה למבוגרים עשויים להעלות את איכות השינה שלהם. בנוסף, השחייה נגישה למגוון רחב של אנשים שמתמודדים עם מגבלות גופניות שהופכות סוגי ספורט אחרים, כמו ריצה, לבלתי אפשריים. מצב זה יכול להפוך את השחייה לבחירה הטובה ביותר עבור אנשים מבוגרים עם מגבלות, המעוניינים לשפר את שנתם.

ד. שיפור מצב הרוח: מחקרים מראים כי אנשים שדיווחו על דיכאון חשו הקלה מבחינת הלחצים הקשורים לחיים, לאחר שהתחילו לשחות. כיוון שלשחייה יש פוטנציאל עצום להפיג מתחים במהירות, לימודי שחיה לעובדי חברה, יכולים להיות הטבה מצוינת שהארגון יעניק לצוות העובדים.

עוד בבריאות וכושר

טיפול של דיקור סיני
טיפולי מזותרפיה
טיפולי שיקום הפה
רשימת הצמחים המלאה למזניח הסדרתי

תגובות תגובות
X