חדשות גלריות תמונות מגזין ספורט תרבות ופנאי חברה וקהילה חינוך ולימודים חיי לילה

מבזקי חדשות

יתרונות השימוש בלוח מחיק למשרד

אוכל לחיות - להזמין אונליין בקלות

האם ידעתם שניתן כיום להזמין מזון ואוכל לבעלי החיים שלכם בצורה מקוונת ברשת כפי שאתם עושים קניות גם עבורכם? הנה כל הטיפים החשובים לרכישה חכמה ובטוחה בקלות מירבית.

קורס סנפלינג

אוזניות אלחוטיות: דרכים לשדרג את הספורט בערב

רצים בערב ומעוניינים להפוך את החוויה למשודרגת יותר? מזמינים אתכם להכיר אוזניות אלחוטיות שלא רק ישדרגו לכם את חוויית הריצה, אלא גם יגרמו לכם להתאהב מחדש במוסיקה.

הדפסה על קנבס – למה היא הפכה לטרנד כל כך פופולרי בישראל?

מה זה קנבס, מה מייחד אותו כל כך, ומתי ראוי וצריך להשתמש בו? כנסו לקרוא!

תיווך - מה המטרה והאם יש צורך בכך?

האם תמיד יש צורך בתיווך נדלן או שמא אפשר להסתדר בעצמנו? בואו לקרוא הכל על תיווך בעולם הנדלן ומעבר לכך.

הכירו את החרמש הנטען

מהו חרמש נטען ולמה הוא משמש? כיצד הוא בנוי וכמה זמן אפשר להפעילו ברציפות? כל מה שרצית לדעת על כלי העבודה היעיל, הנוח והבטיחותי שכבש גינות רבות בישראל.

פתיחת סתימות בכיור אמבטיה

מתי הוא הרגע הנכון לפתוח סתימה בכיור בחדר האמבטיה או במקלחת - את התשובה המפתיעה גם לכם כדאי לדעת, ומה עושים כאשר הסתימה קשה במיוחד והמים לא יורדים? גם לכך יש פתרון!

בין הנדסת חומרים להנדסת ביוטכנולוגיה

כל מה שרצית לדעת על ההבדלים בין הנדסת חומרים להנדסת ביוטכנולוגיה - ההתמקדויות השונות, בין תיאוריה לפרקטיקה, מספר התארים והביקוש בשוק.
חפש באתר

מקורות מידע מומלצים ברשת

אורית צוקר - טיפול בחרדות וייעוץ זוגי

אימות - מכון לבדיקות פוליגרף

הולי בייגל - שירותי קייטרינג חלבי

המדריך לנפגע בתאונה - מאת עו"ד בירן

לימודי הנדסה - הפקולטה להנדסה כימית

תושב חוזר - כל מה שכדאי לך לדעת

לוח אירועים

  

סקר מקומי

את מי מהסטנדאפיסיטים הבאים הייתם רוצים לראות בנהריה?

  • שחר חסון
  • נדב אבקסיס
  • שלום אסייג

המלצות מרעננות לקראת צום יום הכיפורים

כדי להצליח לעבור את יום הצום בשלום יש להיערך אליו מבעוד מועד. ההכנות מתחילות כבר בבוקר, אין לוותר אל אף ארוחה במשך היום כדי שלא נגיע רעבים לארוחה המפסקת.
Bookmark and Share
 
צום יום כיפור וכל ימי צום האחרים במהלך השנה הנמשכים יממה אחת בלבד, אין בהם בכדי לגרום נזק לגוף, יחד עם זאת אין להתייחס ליממה זאת כיום דיאטה ולצפות לירידה במשקל כתוצאה ממנה.
 
במהלך היום יש לשתות לפחות 2 ליטר מים במנות קטנות ולהימנע משתייה מרוכזת לפני תחילת הצום. טיפ: כדאי לשתות כל שעה כוס מים, סך הכל כשני ליטר לאורך היום.
 
יש להימנע משתיית משקאות מתוקים הגורמים לתחושת צימאון או ממשקאות המכילים קופאין  הגורמים להשתנה מרובה.
 
רצוי לאכול במהלך היום ארוחות קטנות המכילות פחמימות מורכבות (לחם מלא, פסטה מלאה, קינואה, אורז מלא), חלבונים וירקות, מכיוון שהרכב זה של ארוחה מתעכל לאט, ייקח זמן רב יותר עד שנרגיש את תחושת הרעב וכך יקל עלינו לעבור את יום הצום. יש להימנע מאכילת מאכלים מלוחים או חמוצים הגורמים לתחושת צימאון. אין לנסות מאכלים לא מוכרים.
 
המלצות לארוחה המפסקת
 
כדאי להגיע לארוחה מפסקת רעבים אבל לא מורעבים, ולאכול לאט.
יש לשלב בארוחה את כל אבות המזון. פחמימות מורכבות ( כמו אורז קוסקוס פתיתים, בורגול, בטטה כוסמת) מנת חלבון – בשר/ עוף/ דגים/ דלי שומן. מאכלים עתירי שומן יתנו הרגשת כבדות ולכן אינם מומלצים.
 
ירקות מבושלים- כמו קישואים דלעת (מעט דלעת) וכן ירקות טריים.
 
יש להימנע מאכילת ירקות וקטניות הידועים כגורמים לגזים, כגון: אפונה, עדשים שעועית לבנה חומוס , פול לוביה, כרוב, כרובית, כרוב ניצנים, ברוקולי, צנון וצנונית.
יש להימנע מאכילת פחמימות פשוטות כגון פירות, ממתקים ושתייה מתוקה הגורמים לעליה מהירה ברמת הסוכר, שגורמת לתחושת רעב לאחר זמן קצר יחסית.
לקינוח מומלץ לפתן פירות או תפוח אפוי.
 
שתייה- תה צמחים , נענע, לואיזה, מומלץ להימנע משתייה מתוקה ומשתייה מוגזת שאינה תורמת למאזן הנוזלים בגוף ויכולה לתרום להרגשת אי נוחות בבטן.
 
ארוחה שלאחר הצום
 
לשתות מים , או תה צמחים או שתייה מעט מתוקה בטמפרטורת החדר, (לא קרה מדי ולא חמה מדי).
לאכול עוגת דבש קטנה או קרקר מחיטה מלאה עם כפית דבש או ריבה.
 
כחצי שעה עד שעה לאחר מכן אפשר לאכול את הארוחה שאחרי הצום. גם בארוחה זאת רצוי שיהיו כל אבות המזון, אך שלא תהיה כבד. גם בארוחה זאת כמו בארוחה המפסקת יש לאכול בהדרגה ולאט.
 
טיפים כיצד להתנהל ביום כיפור
 
השתדלו לשהות במקום ממוזג אל מנת למנוע התייבשות חלילה.
אל תהיו במצב של שכיבה כל היום, זה גורם לסחרחורות.
אם תדאגו לשתות מים רבים כפי שציינתי לעיל לא תרגישו צמא.
העסיקו את עצמכם בקריאה, בתפילה על פי המנהגים והשתדלו להעביר את הזמן בנועם. אל תיסחפו בדיבורים, זה יגרום לכם לצימאון מיותר.
 
היזהרו מבולמוס אכילה
אחת התופעות השכיחות, אצל אנשים שצמו במהלך יום וחצי כמעט, היא לתת לעצמם היתר לאכול ככל העולה על רוחם, מיד עם תום הצום. יש להימנע לחלוטין להתקפי זלילה ללא שליטה. מצב שבו פותחים את המקרר ושואבים כל מה שנקרה בדרכנו, כי לא אכלנו כל היום, אז מגיע לי. ההתקף בדרך כלל יפסק רק לאחר שהתפוצצנו או שהתחלנו להיגעל מעצמנו, התופעה הזו נמשכת בין עשר דקות לרבע שעה , זהו בולמוס אכילה.
 
חלב שקדים, משקה נהדר לשבירת הצום. טעים ומזין מאד. לגיוון, אפשר להכין את המשקה עם שומשום.
 המרכיבים (ל-2 כוסות, 1/4 כוס למנה):
1/2 1 כוסות שקדים (אפשר שקדים מולבנים)
1/2 2 כוסות מים
3-5 תמרים מגולענים
1/2 כפית תמצית וניל טבעית
 
אופן ההכנה:
 
שורים את השקדים במים מבוקר החג או לילה לפני - במקרר. מסננים.
שמים 1/2 1 כוסות מים, שקדים, תמרים ווניל בבלנדר וטוחנים במהירות גבוהה.
מוסיפים עוד 3/4 - 1 כוס מים וממשיכים לטחון עד קבלת תערובת חלקה.
מסננים דרך מסננת רשת מעל קערה ולוחצים על רסק השקדים כדי להוציא כמה שיותר "חלב". אפשר גם להכין לפני החג ולשמור במקרר. יש לנער לפני השתייה.

עוד בחדשות

מה משפיע על הכלכלה שלנו?
סקר: רוב תושבי הצפון בעד מצלמות האכיפה סקר: רוב תושבי הצפון בעד מצלמות האכיפה
הילדה שריגשה את נשיא המדינה הילדה שריגשה את נשיא המדינה
אישום: דיג לא חוקי בראש הנקרה אישום: דיג לא חוקי בראש הנקרה

תגובות תגובות
X