חדשות גלריות תמונות מגזין ספורט תרבות ופנאי חברה וקהילה חינוך ולימודים חיי לילה

מבזקי חדשות

ניקיון דירה לאחר שריפה – כל מה שחשוב לדעת

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי על ידי חשמלאי

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי על ידי חשמלאי כל המידע במאמר הקרוב!

טיפים שחשוב לדעת לפני שקונים קלנועית

קלנועיות הפכו לכלי עזר חיוני עבור אנשים רבים עם מוגבלות בניידות. בפניכם טיפים חשובים שכדאי לדעת לפני רכישת קלנועית >>

הדרכים הבטיחותיות ביותר לרכיבה על רייזר - טיפים שחייבים להכיר

הרייזר הוא רכב שטח פופולרי המציע חוויות מרגשות וביצועים מרשימים. עם זאת, כמו בכל כלי רכב ממונעים, יש לנקוט באמצעי זהירות על מנת להבטיח נסיעה חלקה ומהנה. במאמר זה, נדון בכמה מהטיפים החיוניים להרפתקה בטוחה עם רייזר.

לפני תביעת ביטוח לאומי? הגנו על עצמכם עם עורך דין

כאשר מדובר על הפעלת פוליסת ביטוח בריאות ממלכתי, יש להבין מי הגוף אשר אחראי על תביעות אלו, כיצד להכין את אסטרטגיית התביעה וכל מה שבין לבין אלו. קראו כאן מיהו האגף לביטוח לאומי וכיצד מתבצעת התביעה מולו.

עו"ד תעבורה והסדרי טיעון: אסטרטגיה נכונה בבית המשפט

בין אם מדובר על עבירות תנועה מסוג כזה או אחר, בתי המשפט בישראל נוטים במקרים רבים להחמיר עם הנאשמים, כאשר בחלק מהמקרים הפסיקה עשויה להוביל לענישה בהחלט כבדה. אם זו לא סיבה מספיק טובה לקבל סיוע מאת עו"ד תעבורה, ישנן סיבות נוספות לכך - המשיכו לקרוא.

מהו ביטוח סיעודי ומתי יש להפעילו?

הידעתם שכ-3.9 מיליון ישראלים מחזיקים בביטוח בריאות פרטי? בדומה למדינות מתוקנות נוספות בעולם, ביטוחים סיעודיים בישראל מבוססים על כמה שיטות שונות, כאשר כל מסגרות הביטוח מעוגנות בפוליסות מסוגים שונים. בעוד כי כל אזרח ישראלי זכאי לקבלת ביטוח סיעודי מטעם ביטוח לאומי, ביטוח זה נקרא למעשה ביטוח ממלכתי.

כל מה שצריך לדעת על מכינה קדם צבאית

כל מה שצריך לדעת על מכינה קדם צבאית כל המידע במאמר הקרוב לפרטים היכנסו לאתר >>

למה כל עסק חייב לשווק את עצמו בדיגיטל?

למה כל עסק חייב לשווק את עצמו בדיגיטל? כל המידע במאמר הקרוב >>
חפש באתר

מקורות מידע מומלצים ברשת

אורית צוקר - טיפול בחרדות וייעוץ זוגי

הולי בייגל - שירותי קייטרינג חלבי

לימודי הנדסה - הפקולטה להנדסה כימית

פיקסייל - הדפסת תמונות על חומרים

שטרן ושות’ - משרד רואי חשבון בצפון

תושב חוזר - כל מה שכדאי לך לדעת

תמיכה לעמותות - הקמה, רישום וייעוץ

לוח אירועים

  

סקר מקומי

את מי מהסטנדאפיסיטים הבאים הייתם רוצים לראות בנהריה?

  • שחר חסון
  • נדב אבקסיס
  • שלום אסייג

27 הולכי רגל נפגעו במעבר חצייה במהלך השנים 2007-9 בנהריה

אור ירוק: 4,770 בני אדם נפגעו בעת חציית כביש במעבר חצייה בשנים 2007-2009, כ-80% מהם נפגעו במעבר חצייה לא מרומזר
Bookmark and Share
4,770 בני אדם נפגעו בעת חציית כביש במעבר חצייה בשנים 2007-2009, כ-80% מהם נפגעו במעבר חצייה לא מרומזר, כך מדווחת עמותת אור ירוק על פי ניתוח נתוני הלמ"ס.

על פי הנתונים, כ- 7,800 הולכי רגל נפגעו בישראל במהלך השנים 2007-2009 כאשר חצו כביש וכ- 2,300 נוספים נפגעו מבלי שחצו. מבין אלה שחצו כביש,- כ- 3,900 נפגעו כאשר עשו זאת במעבר חצייה מסודר, כ- 60% מכלל הולכי הרגל שנפגעו בישראל בעת שחצו כביש.
 
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "ישנה מגמה עקבית כבר כמה שנים, המצביעה על כך ששליש מהרוגי תאונות הדרכים בישראל הם הולכי רגל, רבים מהם ילדים וקשישים. סיבה מרכזית להיפגעותם הינה אי מתן זכות קדימה של רכבים להולך רגל החוצה את הכביש. זוהי תופעה חמורה מאוד, במיוחד נוכח העובדה שמעבר החצייה אמור להוות מקום בטוח להולך הרגל, ויש לטפל בה מיידית".
 
עם זאת, יצוין, כי בין 2007-2009 חלה ירידה של כ- 10% במספר הולכי הרגל שנפגעו בעת שחצו כביש.

בערים הגדולות מסוכן לחצות כביש, 1,500 הולכי רגל נפגעו בין השנים 2007-2009 בערים ת"א-יפו, ירושלים וחיפה לבדן. אלו מהווים שליש מכלל הולכי הרגל שנפגעו בעת שחצו כביש בכל 67 הערים שנבדקו גם יחד. יצוין, כי בערים הגדולות ישנה תנועה ערה ועמוסה של הולכי רגל ורכבים ולכן אין בכך כדי להעיד על רמת מסוכנות גבוהה יותר ביחס לערים אחרות. עם זאת, במספרים מוחלטים, הולכי רגל רבים נפגעים בערים אלו כאשר הם חוצים את הכביש במעבר חצייה.
 
יחד עם שלוש הערים הגדולות (ת"א-יפו, ירושלים וחיפה), בולטות לרעה גם חולון ורמת גן. בין 2007-2009 נפגעו 229 הולכי רגל במעברי חצייה בחולון ו-222 ברמת גן. בפתח תקווה, בה גרים יותר תושבים מאשר בחולון ורמת גן, נפגעו 203 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חצייה. בבני ברק נפגעו 188, באשדוד (העיר החמישית בגודלה בישראל) נפגעו 160 הולכי רגל בעת שחצו כביש במעבר חצייה, בבת ים 157 וחדרה סוגרת את רשימת 10 הערים בהן נפגעו הכי הרבה הולכי רגל על מעברי חצייה, עם 115 נפגעים.
 
עוד נמצא, כי במהלך התקופה נהרגו 84 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חצייה באותן 67 ערים, 443 נפצעו קשה ו- כ-4,000 נפצעו קל. 

הנתונים לגבי חומרת הפגיעה בנהריה הינם:
 

חומרת פגיעה
2007 2008 2009 סך הכל
הרוג     1 1
פצוע קשה 3   3 6
פצוע קל 5 4 11 20
 

 
אבואב: "על מנת להוריד את מספר הנפגעים בקרב הולכי הרגל החוצים כביש, נדרשת פעולה מצד כל הגורמים - נהגים, הולכי רגל ורשויות מקומיות. על הנהגים להאט את נסיעתם בתוך העיר ובייחוד ליד בתי ספר, גני ילדים ובתי אבות. כמו-כן, על הנהגים לגלות ערנות וסובלנות כלפי הולכי הרגל, בייחוד כלפי ילדים וקשישים הנפגעים יותר מכל קבוצת גיל אחרת בקרב הולכי הרגל.

על הרשויות לשפר את התשתיות ולהשתמש יותר באמצעים להאטת מהירות הנסיעה בעיר. גם מהולכי הרגל נדרשת תשומת לב בחציית כביש. רבים חוצים בלי לשים לב אם יש רכב חולף, לעיתים תוך דיבור בנייד. כמו-כן, על ההורים להקפיד כי ילדיהם עד גיל 9 לא יחצו כביש לבד."
 

עוד בחדשות

10 טיפים לפני שבוחרים ללכת לטיפול זוגי
מה משפיע על הכלכלה שלנו?
סקר: רוב תושבי הצפון בעד מצלמות האכיפה סקר: רוב תושבי הצפון בעד מצלמות האכיפה
הילדה שריגשה את נשיא המדינה הילדה שריגשה את נשיא המדינה

תגובות תגובות
X