חדשות גלריות תמונות מגזין ספורט תרבות ופנאי חברה וקהילה חינוך ולימודים חיי לילה

מבזקי חדשות

ניקיון דירה לאחר שריפה – כל מה שחשוב לדעת

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי על ידי חשמלאי

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי על ידי חשמלאי כל המידע במאמר הקרוב!

טיפים שחשוב לדעת לפני שקונים קלנועית

קלנועיות הפכו לכלי עזר חיוני עבור אנשים רבים עם מוגבלות בניידות. בפניכם טיפים חשובים שכדאי לדעת לפני רכישת קלנועית >>

הדרכים הבטיחותיות ביותר לרכיבה על רייזר - טיפים שחייבים להכיר

הרייזר הוא רכב שטח פופולרי המציע חוויות מרגשות וביצועים מרשימים. עם זאת, כמו בכל כלי רכב ממונעים, יש לנקוט באמצעי זהירות על מנת להבטיח נסיעה חלקה ומהנה. במאמר זה, נדון בכמה מהטיפים החיוניים להרפתקה בטוחה עם רייזר.

לפני תביעת ביטוח לאומי? הגנו על עצמכם עם עורך דין

כאשר מדובר על הפעלת פוליסת ביטוח בריאות ממלכתי, יש להבין מי הגוף אשר אחראי על תביעות אלו, כיצד להכין את אסטרטגיית התביעה וכל מה שבין לבין אלו. קראו כאן מיהו האגף לביטוח לאומי וכיצד מתבצעת התביעה מולו.

עו"ד תעבורה והסדרי טיעון: אסטרטגיה נכונה בבית המשפט

בין אם מדובר על עבירות תנועה מסוג כזה או אחר, בתי המשפט בישראל נוטים במקרים רבים להחמיר עם הנאשמים, כאשר בחלק מהמקרים הפסיקה עשויה להוביל לענישה בהחלט כבדה. אם זו לא סיבה מספיק טובה לקבל סיוע מאת עו"ד תעבורה, ישנן סיבות נוספות לכך - המשיכו לקרוא.

מהו ביטוח סיעודי ומתי יש להפעילו?

הידעתם שכ-3.9 מיליון ישראלים מחזיקים בביטוח בריאות פרטי? בדומה למדינות מתוקנות נוספות בעולם, ביטוחים סיעודיים בישראל מבוססים על כמה שיטות שונות, כאשר כל מסגרות הביטוח מעוגנות בפוליסות מסוגים שונים. בעוד כי כל אזרח ישראלי זכאי לקבלת ביטוח סיעודי מטעם ביטוח לאומי, ביטוח זה נקרא למעשה ביטוח ממלכתי.

כל מה שצריך לדעת על מכינה קדם צבאית

כל מה שצריך לדעת על מכינה קדם צבאית כל המידע במאמר הקרוב לפרטים היכנסו לאתר >>

למה כל עסק חייב לשווק את עצמו בדיגיטל?

למה כל עסק חייב לשווק את עצמו בדיגיטל? כל המידע במאמר הקרוב >>
חפש באתר

מקורות מידע מומלצים ברשת

אורית צוקר - טיפול בחרדות וייעוץ זוגי

הולי בייגל - שירותי קייטרינג חלבי

לימודי הנדסה - הפקולטה להנדסה כימית

פיקסייל - הדפסת תמונות על חומרים

שטרן ושות’ - משרד רואי חשבון בצפון

תושב חוזר - כל מה שכדאי לך לדעת

תמיכה לעמותות - הקמה, רישום וייעוץ

לוח אירועים

  

סקר מקומי

את מי מהסטנדאפיסיטים הבאים הייתם רוצים לראות בנהריה?

  • שחר חסון
  • נדב אבקסיס
  • שלום אסייג

37,000 ילדים נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון

לרגל יום הילד הבינלאומי שחל ב- 20.11 . דו"ח עמותת אור ירוק: 37,000 ילדים נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון, 424 מתוכם נהרגו
Bookmark and Share
עפ"י נתוני הרשות הלאומית מתחילת שנת 2010 נפגעו 2184 ילדים (0-14) בתאונות דרכים- מתוכם 41 הרוגים ו- 186 פצועים קשה
 
בין השנים 2000-2009, נפגעו קרוב ל-37,000 ילדים (0-14) בתאונות דרכים, מתוכם – 424 הרוגים, כך עולה מממצאי דו"ח שפרסמה היום עמותת אור ירוק.
 
עוד עולה מן הדו"ח, כי לאורך העשור חלה אמנם ירידה דרמטית במספר הילדים ההרוגים ל-100 אלף ילדים - מ-3.7 בשנת 2000, ל-1.2 בשנת 2009. עם זאת, ישראל עדיין נמצאת במקום הראשון מבין המדינות המתקדמות בחלקם של הילדים מכלל ההרוגים בתאונות דרכים, 8%.
.
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, אמר כי : "מצב היפגעות הילדים בתאונות דרכים בישראל חמור יותר מאשר במרבית המדינות המפותחות. לצערנו, לאורך העשור שמרה ישראל על המקום הראשון באחוז הילדים מכלל ההרוגים בתאונות דרכים, למרות הירידה במספרים המוחלטים של הילדים שנהרגו. תאונות בהן נפגעים ילדים מתרחשות במקרים רבים כתוצאה מהתנהגות המבוגרים. ואכן, נתוני העשור מצביעים באופן עקבי על כך שהרוב המכריע של הילדים נפגעו בעת שנסעו ברכב."
                                                                                                           
ממצאים נוספים העולים מן הדו"ח:
 

  • 77% מהילדים שנפגעו בתאונות דרכים נסעו ברכב בזמן התאונה, כ-22% הלכו ברגל וכ-3% רכבו על אופניים בעת התאונה.
  • בעשור האחרון נהרגו בממוצע 42 ילדים בשנה.
  • בשנת 2009 נהרגו 25 ילדים בתאונות דרכים – ירידה של 45% לעומת שנת 2000 (שבה נהרגו 45 ילדים).
  • על אף הירידה המשמעותית במספר הילדים שנהרגו בתאונות בין השנים 2000-2009, חלקם מכלל ההרוגים ירד ב-2% בלבד.
  • באשר לסוג הנפגעים, מפרט הדו"ח כי בין השנים 2000-2009 נפגעו בממוצע 740 ילדים בתאונות דרכים כהולכי רגל, והיוו כרבע מכלל הולכי הרגל שנפגעו בתאונות; בין השנים 2000-2009 נפגעו בממוצע כ-2,800 ילדים בתאונות דרכים כנוסעים ברכב, כ-23% מכלל נוסעי הרכב שנפגעו בתאונות. בעשור האחרון נפגעו יותר מ-100 ילדים בממוצע בכל שנה בתאונות דרכים בעת שרכבו על אופניים, כרבע מכלל הרוכבים שנפגעו.
  • בשלוש השנים האחרונות חלה ירידה במספר הילדים שנפגעו בתאונות דרכים כרוכבי אופניים, ולאורך העשור ירד אחוז ההרוגים מכלל הילדים שנפגעו כהולכי רגל וכנוסעים ברכב.
 
בסיכום מצביע הדו"ח על כך, שקיימים אמצעים אפקטיביים מוכחים שניתן ליישם כדי להפחית את הסיכונים לילדים בדרכים. רעיון הבטיחות בת-קיימא, העומד בבסיסה של מדיניות הבטיחות בדרכים במספר מדינות באירופה, הוכח כמועיל לבטיחותם של ילדים. בין האמצעים המיושמים במסגרתו - הגבלות מהירות ל-30 קמ"ש בסביבת בתי-ספר ובאזורי מגורים, המרת צמתים למעגלי תנועה, שיפור חזית הרכב והפרדת כלי רכב דו-גלגליים מכלי הרכב הממונעים.
 
לדברי אבואב, "יישום אמצעים אלה יתרום באופן ישיר לשיפור בטיחותם של הילדים בישראל. מעצבי המדיניות ומקבלי ההחלטות חייבים להקדיש תשומת לב רבה יותר ולדאוג לקיומם של אמצעים מעין אלה, למען בטיחות הילדים."

עוד בחדשות

10 טיפים לפני שבוחרים ללכת לטיפול זוגי
מה משפיע על הכלכלה שלנו?
סקר: רוב תושבי הצפון בעד מצלמות האכיפה סקר: רוב תושבי הצפון בעד מצלמות האכיפה
הילדה שריגשה את נשיא המדינה הילדה שריגשה את נשיא המדינה

תגובות תגובות
X