חדשות גלריות תמונות מגזין ספורט תרבות ופנאי חברה וקהילה חינוך ולימודים חיי לילה

מבזקי חדשות

ניקיון דירה לאחר שריפה – כל מה שחשוב לדעת

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי על ידי חשמלאי

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי על ידי חשמלאי כל המידע במאמר הקרוב!

טיפים שחשוב לדעת לפני שקונים קלנועית

קלנועיות הפכו לכלי עזר חיוני עבור אנשים רבים עם מוגבלות בניידות. בפניכם טיפים חשובים שכדאי לדעת לפני רכישת קלנועית >>

הדרכים הבטיחותיות ביותר לרכיבה על רייזר - טיפים שחייבים להכיר

הרייזר הוא רכב שטח פופולרי המציע חוויות מרגשות וביצועים מרשימים. עם זאת, כמו בכל כלי רכב ממונעים, יש לנקוט באמצעי זהירות על מנת להבטיח נסיעה חלקה ומהנה. במאמר זה, נדון בכמה מהטיפים החיוניים להרפתקה בטוחה עם רייזר.

לפני תביעת ביטוח לאומי? הגנו על עצמכם עם עורך דין

כאשר מדובר על הפעלת פוליסת ביטוח בריאות ממלכתי, יש להבין מי הגוף אשר אחראי על תביעות אלו, כיצד להכין את אסטרטגיית התביעה וכל מה שבין לבין אלו. קראו כאן מיהו האגף לביטוח לאומי וכיצד מתבצעת התביעה מולו.

עו"ד תעבורה והסדרי טיעון: אסטרטגיה נכונה בבית המשפט

בין אם מדובר על עבירות תנועה מסוג כזה או אחר, בתי המשפט בישראל נוטים במקרים רבים להחמיר עם הנאשמים, כאשר בחלק מהמקרים הפסיקה עשויה להוביל לענישה בהחלט כבדה. אם זו לא סיבה מספיק טובה לקבל סיוע מאת עו"ד תעבורה, ישנן סיבות נוספות לכך - המשיכו לקרוא.

מהו ביטוח סיעודי ומתי יש להפעילו?

הידעתם שכ-3.9 מיליון ישראלים מחזיקים בביטוח בריאות פרטי? בדומה למדינות מתוקנות נוספות בעולם, ביטוחים סיעודיים בישראל מבוססים על כמה שיטות שונות, כאשר כל מסגרות הביטוח מעוגנות בפוליסות מסוגים שונים. בעוד כי כל אזרח ישראלי זכאי לקבלת ביטוח סיעודי מטעם ביטוח לאומי, ביטוח זה נקרא למעשה ביטוח ממלכתי.

כל מה שצריך לדעת על מכינה קדם צבאית

כל מה שצריך לדעת על מכינה קדם צבאית כל המידע במאמר הקרוב לפרטים היכנסו לאתר >>

למה כל עסק חייב לשווק את עצמו בדיגיטל?

למה כל עסק חייב לשווק את עצמו בדיגיטל? כל המידע במאמר הקרוב >>
חפש באתר

מקורות מידע מומלצים ברשת

אורית צוקר - טיפול בחרדות וייעוץ זוגי

הולי בייגל - שירותי קייטרינג חלבי

לימודי הנדסה - הפקולטה להנדסה כימית

פיקסייל - הדפסת תמונות על חומרים

שטרן ושות’ - משרד רואי חשבון בצפון

תושב חוזר - כל מה שכדאי לך לדעת

תמיכה לעמותות - הקמה, רישום וייעוץ

לוח אירועים

  

סקר מקומי

את מי מהסטנדאפיסיטים הבאים הייתם רוצים לראות בנהריה?

  • שחר חסון
  • נדב אבקסיס
  • שלום אסייג

נשים מהוות 10% מהנהגים המעורבים בתאונות קטלניות

לקראת יום האישה הבינלאומי מפרסמת עמותת אור ירוק כי: 23% מבין הנהגים המעורבים בתאונות דרכים בין השנים 2003-2010 היו נשים; בנהריה היו מעורבות 53 נשים בתאונות דרכים בין השנים הנ"ל.
Bookmark and Share
23% מבין כלל הנהגים המעורבים בתאונות דרכים בין השנים 2003-2010 היו נשים. מבין הנהגים שהיו מעורבים בתאונות קטלניות, הנשים מהוות 10% בלבד. יש לציין, כי אחוז הנשים מכלל המורשים לנהוג עומד על כ-42%, כך מדווחת עמותת אור ירוק על פי ניתוח נתוני הלמ"ס.
 
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "נשים מאופיינות בנהיגה זהירה יותר מאשר גברים בכל קבוצות הגיל. הדבר מתבטא במעורבותן הנמוכה יותר באופן משמעותי בתאונות דרכים קשות וקטלניות" עוד מוסיף אבואב: "לנשים יש יכולת השפעה חיובית על נהגים גברים ונכונות לבטא התנגדות לנהיגה לא בטיחותית. הדבר מתבטא בנהיגה פחות אגרסיבית מאשר גברים, הן מתייחסות לנהיגה מסוכנת כהתנהגות לא מקובלת ולא רצויה, הן נוסעות לאט יותר, מבצעות פחות עקיפות ונוהגות פחות במצב שכרות".
 
גברים נפגעים יותר

במהלך השנים 2003-2010 היו מעורבים 189,389 נהגים גברים בתאונות דרכים, פי שלושה יותר מ- 59,666 נשים נהגות שהיו מעורבות בתאונות בשנים אלה. נהגים גברים גם נהרגו יותר מנשים: 1291 לעומת 142 בלבד, פי תשעה.

 
המצב ב-5 הערים הגדולות בישראל (ת"א, חיפה, ירושלים, אשדוד וראשל"צ)

ב-2010 נפגעו 784 נשים נהגות בעיר תל אביב לבדה, מתוכן אחת נהרגה, 9 נפצעו קשה ו-386 נפצעו קל. בירושלים נפגעו 327 נהגות, 7 מתוכן נפצעו קשה ו-212 נפצעו קל; בחיפה נפגעו 242 נהגות, מתוכן פצועה קשה ו-145 פצועות קל; בראשון לציון נפגעו 253 נהגות, מתוכן 2 נפצעו קשה ו-164 נפצעו קל, ובאשדוד נפגעו 93 נהגות, מתוכן 68 נפצעו קל.

 
נשים צעירות נפגעות יותר

במבט לפי קבוצות גיל ניתן לראות, כי נשים בקבוצת הגיל 20-34 היא הקבוצה בה המספר הגדול ביותר של נפגעות בתאונות דרכים לעומת קבוצות הגיל האחרות. בין 2003-2010 נפגעו 40,914 נשים בגילאים אלה, לעומת 24,264 ילדות בגילאי 0-19, ו-6,572 קשישות בגילאי 85-65+. בשנת 2010 לבדה נפגעו 2,134 נשים בגילאי 20-34, לעומת 270 קשישות בנות 85-65+, ו-203 ילדות בגילאי 0-19.

 
פרויקט הדרייב הנשי

מחקרים מוכיחים כי לנשים יכולת להשפיע באופן חיובי על נהיגתם של גברים וכי ניתן להשתמש באפקט הממתן של נשים על נהיגת גברים, באמצעות העצמת תפקידן כמתנגדות פעילות לנהיגה מסוכנת. לכן, זה כ-5 שנים מפעילה אור ירוק בתיכונים ובבסיסי צה"ל את תוכנית "הדרייב הנשי". התוכנית נועדה לתת מענה לבעיית הבטיחות של נהגים צעירים, בהתבסס על מחקרים אלה. במסגרת זו, הבנות המשתתפות בפרויקט עוברות הדרכה, במהלכה הן רוכשות כלים לחיזוק דימויין העצמי ולחיזוק מעמדן החברתי.

כתוצאה מההדרכה וההעצמה, ההערכה היא כי הבנות יפעלו על מנת להשפיע על בנים הנוהגים בצורה פרועה, לשנות את התנהגותם. בסופו של התהליך, המטרה היא שהתנהגות כביש לא אחראית תיחשב התנהגות שאיננה מקובלת מבחינה חברתית בקרב צעירים, ותוביל לשינוי התנהגותי אמיתי הן בקרב נהגים והן בקרב הנוסעים עימם.

להלן הנתונים לגבי מעורבתם של נשים בתאונות דרכים בנהריה בין השנים 2003-2010


  חומרת פגיעה
יישוב - מקום אירוע התאונה   סך הכל לא ידוע הרוג פצוע קשה פצוע קל
נהרייה   53     7 46
 

עוד בחדשות

10 טיפים לפני שבוחרים ללכת לטיפול זוגי
מה משפיע על הכלכלה שלנו?
סקר: רוב תושבי הצפון בעד מצלמות האכיפה סקר: רוב תושבי הצפון בעד מצלמות האכיפה
הילדה שריגשה את נשיא המדינה הילדה שריגשה את נשיא המדינה

תגובות תגובות
X