חדשות גלריות תמונות מגזין ספורט תרבות ופנאי חברה וקהילה חינוך ולימודים חיי לילה

מבזקי חדשות

לא חובה להיות לחוץ על חניה, כשאתם בחופשה

הגיע הזמן שלכם לטוס לחול בראש שקט. כך תעשו זאת.

מדיח כלים – איך להשתמש בו ביתר יעילות?

יש לכם מדיח כלים? מעולה! לא כולם יודעים זאת, איך אפשר להשתמש בו בצורה יעילה יותר וחסכונית הרבה יותר. הכיצד? כנסו לקרוא!

מהם פאנלים סולאריים ואלו סוגים יש?

פאנלים סולארים - אתם שומעים עליהם בתקופה האחרונה בכל מקום - אבל מתי צריך אותם, למה הם משמשים וכיצד הם תורמים לאנרגיה ירוקה - כנסו לקרוא!

שעוני קלווין קליין לגברים – כי הסטייל מחייב

מה חשוב לדעת מותג האופנה קלווין קליין, ומדוע השעונים שלו הם השולטים בשוק השעונים למעלה מ-30 שנה. כנסו לקרוא!

טיפול של דיקור סיני

מה הוא הדיקור הסיני, למי מתאים וכיצד הוא יכול לעזור בבעיות עור.

טיפים שימושיים לשיפור הזוגיות

כיצד ניתן ליהנות מהחיים ולשפר את הזוגיות? היכנסו לקרוא!

טיפולי מזותרפיה

כיצד ניתן לשמור על מראה עור בריא, טבעי וצעיר? כנסו לקרוא!

לימודי קלינאות תקשורת – כל מה שכדאי לדעת

רוצים ללמוד תפקיד מאתגר עם תחושת סיפוק כמו קלניאות תקשורת? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת!

אירוע בר מצווה בחצר הבית, כך תעשו את זה נכון

חוגגים מסיבת בר מצווה בבית? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת!
חפש באתר

מקורות מידע מומלצים ברשת

אורית צוקר - טיפול בחרדות וייעוץ זוגי

הולי בייגל - שירותי קייטרינג חלבי

לימודי הנדסה - הפקולטה להנדסה כימית

פיקסייל - הדפסת תמונות על חומרים

שטרן ושות’ - משרד רואי חשבון בצפון

תושב חוזר - כל מה שכדאי לך לדעת

תמיכה לעמותות - הקמה, רישום וייעוץ

לוח אירועים

  

סקר מקומי

את מי מהסטנדאפיסיטים הבאים הייתם רוצים לראות בנהריה?

  • שחר חסון
  • נדב אבקסיס
  • שלום אסייג

עובדים מהבית? כך תשמרו על בריאות הגב

עבודה מהבית לצד יתרונות רבים יש לה גם לא מעט חסרונות והראשון שבהם הוא בריאות הגוף - כיצד לשמור על הבריאות בעבודה מהבית? הכל במאמר הבא!
Bookmark and Share
בטח כבר ראיתם אנשים עובדים בעמידה מול המחשב שעל שולחן העבודה שלהם. אבל האם ידעתם ששולחנות אלה מורידים את הסיכון ללקות במחלות לב, בהשמנת יתר ובכאבי גב וצוואר?
מחקרים הראו שקיים קשר בין ישיבה ממושכת לבין בעיות בריאות אלה ואחרות. גם אנשים שמתעמלים ברוב ימות השבוע, מתמודדים עם סיכונים בריאותיים כאשר הם יושבים שעות ארוכות ביום. שולחנות עמידה מתכווננים, מרימים את המחשב מספיק גבוה כדי שתוכלו לעבוד ולעמוד בו זמנית. זה מעמיד אתכם על הרגלים למשך שעות רבות יותר במהלך היום.

סוגים של שולחנות עמידה
כל שולחנות העמידה פועלים על פי אותו עיקרון בסיסי – הם מאפשרים לכם לעבוד כשאתם עומדים. אם זאת ישנם כמה סוגים:
  • שולחנות עבודה בגובה קבוע – שיישארו בקביעות בגובה העמידה שלכם.
  • שולחנות עבודה ישיבה-עמידה – שמאפשרים לכם לעבוד בישיבה או בעמידה, מתי שמתחשק לכם.
  • שולחנות עבודה ישיבה-עמידה חשמליים – שמאפשרים לכם לשנות את המצב מעמידה לישיבה בלחיצת כפתור.
את שולחן העבודה שלכם תוכלו לקנות בחנות אינטרנטית או בחנות לריהוט משרדי.

יתרונות של שולחן עמידה
מלבד האפשרות לבלות פחות זמן בתנוחת ישיבה, לעמידה בזמן העבודה יש יתרונות נוספים:
  • יותר שריפת קלוריות – אחד המחקרים הראה כי עבודה בעמידה שורפת 88 קלוריות בשעה, לעומת 80 קלוריות בישיבה. הליכה שורפת הרבה יותר קלוריות – 210 בשעה.
  • פחות כאבי גב – ישיבה ממושכת גורמת להידוק השרירים ועלולה לפגוע בגב התחתון, במיוחד אם היציבה שלכם גרועה מלכתחילה. הניסיון מלמד ששולחנות עמידה מסייעים להקלה על כאבי גב, אבל גם הרופאים לא יודעים כמה זמן צריך לעמוד כדי ליהנות מהטבות אלה.
  • יותר פרודוקטיביות – במחקר שנערך בקרב עובדים במוקד טלפוני נמצא כי עובדים ליד שולחנות עמידה היו פרודוקטיביים במהלך המשמרת, ב-45% יותר מעובדים שישבו במהלך המשמרת.
שילוב בין עבודה בישיבה לעבודה בעמידה
כיוון שגם לעמידה ממושכת יש חסרונות בריאותיים משלה (כמו כאבים ברגלים, בעיות ורידים, לחץ על הברכיים ועוד), מומלץ מאוד לעבוד לסירוגין בעמידה ובישיבה.
מומחים טוענים שהדרך הטובה ביותר להשתמש בשולחן עמידה, היא לעבוד בעמידה זמן מה, לשבת ואז לחזור ולעמוד. עשו זאת מספר פעמים במהלך יום העבודה במשרד הביתי שלכם. בהתחלה, עמדו רק 30 דקות בכול פעם, וכך במשך כמה פעמים ביום. הוסיפו שעה, ולאחר מכן הוסיפו שעתיים או יותר, בהתאם למה שנוח לכם.
הזיזו את שולחן העמידה כך שהגוף שלכם יהיה ישר וזקוף.
  • כשאתם עומדים, הראש, הצוואר ועמוד השדרה שלכם צריכים להיות בקו ישר.
  • המרפקים צריכים ליצור זווית של 90 מעלות, כאשר הזרועות התחתונות שטוחות על משטח השולחן.
  • צג המחשב צריך להיות בגובה העיניים.
  • בזמן העבודה נעלו נעליים נוחות, ללא עקבים. עמדו על שטיח מרופד, כדי לקבל תמיכה נוספת.
  • בערך כל 30 דקות, עזבו את שולחן העבודה וצאו לטיול קצר. גשו למטבח, הכינו לעצמכם משקה חם, צאו למרפסת כדי ליהנות מהנוף, או צאו החוצה לגינה כדי להתאמן ולתת לגב שלכם הפסקה. ולמרות שעם הזמן תתחילו לבלות זמן רב יותר בעבודה בעמידה, אל תשכחו להקדיש לפחות 30 דקות לפעילות גופנית בעצימות בינונית, 5 ימים בשבוע.
לסיום, אם אתם עובדים יומיום בישיבה שפופה מעל לשולחן ומקישים על מקלדת המחשב רוב היום, הגיע הזמן לנקוט בצעדים, תרתי משמע, כדי להפחית את משך הישיבה שלכם במהלך היום. גוף האדם בנוי כדי לנוע, לכן ישיבה במשך שעות ארוכות בכול יום, במיוחד כשאתם גם לא יוצאים החוצה אלא עובדים מהבית, לא טובה לבריאות שלכם.
 

עוד במגזין

לא חובה להיות לחוץ על חניה, כשאתם בחופשה
מדיח כלים – איך להשתמש בו ביתר יעילות?
מהם פאנלים סולאריים ואלו סוגים יש?
שעוני קלווין קליין לגברים – כי הסטייל מחייב

תגובות תגובות
X