את מי מהסטנדאפיסיטים הבאים הייתם רוצים לראות בנהריה?
שחר חסון
נדב אבקסיס
שלום אסייג
בגרות בגיאוגרפיה – דור העתיד
דרוג:
חינוך ולימודים |
כתב נהריה ברשת |
5/7/2011
תלמידי גיאוגרפיה ופיתוח הסביבה , בבית הספר הרב תחומי למדעים ואומנויות, הינם חלוצים ההולכים לפני המחנה בכל הקשור לשילוב המחשב בבחינות הבגרות.
בהוראת גיאוגרפיה במאה ה - 21 הפך המחשב לכלי חשוב ומרכזי. המחשב מאפשר שימוש במפות אינטראקטיביות, הצגת גרפים מגוונים, שימוש בתמונות ועוד. היכולות הללו מזמנות לתלמידים תהליכי הוראה ולמידה בעלי כישורי חשיבה גבוהים, בשילוב אמצעים גרפיים והמחשות באיכויות טכניות גבוהות.
בשנת הלימודים האחרונה היו לצערנו אסונות טבע רבים, ולתלמידי גיאוגרפיה ופיתוח הסביבה, הייתה הזדמנות לצפות בכיתה בסרטונים ותמונות מאזורי האסון השונים. עם כל הצער על הקורבנות, הפך תהליך הלמידה למעניין מאוד, ואקטואלי במיוחד.
בבחינת הבגרות שהתקיימה לפני מספר ימים הייתה התייחסות רבה לאירועים הסביבתיים שהתרחשו השנה.
בחינת הבגרות מנצלת את יכולותיו של התלמיד ואת היכולות הכמעט בלתי מוגבלות של המחשב. התלמידים נבחנים ביחידת לימוד אחת, בבחינה מתוקשבת, כשהשאלות מגיעות למחשבי התלמידים באמצעות האינטרנט, התשובות מוקלדות, ונשלחות למרכז בחינות הבגרות באמצעות האינטרנט. יש לציין שמקצוע גיאוגרפיה ופיתוח הסביבה, הוא אחד המקצועות הבודדים בהם מתקיימת בחינת בגרות מתוקשבת.
ביוזמתו של ברוך שקד, מרכז לימודי גיאוגרפיה ופיתוח הסביבה, "בית הספר הרב תחומי למדעים ואומנויות", היה מראשוני בתי הספר שהצטרפו לבחינה המתוקשבת עוד כשהייתה בשלבי הרצה.
תוצאות בחינות הבגרות בשנים האחרונות מוכיחות שהשילוב בין יכולות התלמידים לבין יתרונות המחשב ככלי הוראה, הוא שילוב מוצלח.