חדשות גלריות תמונות מגזין ספורט תרבות ופנאי חברה וקהילה חינוך ולימודים חיי לילה

מבזקי חדשות

סטטיסטיקה של משבר – אחד מכל חמישה עסקים לא ישרדו את החודשים הקרובים

משבר הקורונה הביא למכה אנושה לבעלי העסקים בישראל.

איך לבחור יועץ משכנתא

המון יועצי משכנתאות קיימים בשוק, אז איך יודעים איזה יועץ משכנתאות הטוב ביותר עבורכם? כנסו לקרוא!

איך ענף השיפוצים פועל ממשבר הקורונה?

הרבה שואלים איך ענף השיפוצים עובד בתקופה הנוכחית, והאם הוא נפגע? כנסו לתשובות!

הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי

על הליכי חדלות הפירעון, מה הם, אילו אפשרויות הם נותנים לך, ולמה כדאי לפתוח בהליך כזה?

פנלים מבודדים: כל הסוגים וכל היתרונות

מה הם פנלים מבודדים, אילו סוגים קיימים, ולמה נעשה בהם שימוש?

הדרכת עבודה בגובה

עבודה בגובה - שוקלים לעשות הסבת מקצוע בעקבות המצב? הנה כל מה שרציתם לדעת על עבודה בגובה.

עצות לחיסכון בציוד לבית הספר

תכף חוזרים ללימודים וזה בדיוק הזמן לקנות לילדים ציוד לבתי הספר. איך בכל זאת אפשר לחסוך בכסף שמדובר בציוד לילדים שלנו? כנסו לקרוא!

רישום קבלן שיפוצים: מאיפה מתחילים?

כל מה שחשוב לדעת על ההליך הנדרש לרישום עבור קבלני שיפוצים בישראל - על תהליך הגשת הבקשה, ביצוע מבחן בענף הרישום והאישורים הנדרשים.

מה זה מסור שולחני ולמה הוא משמש?

גבר, הנה כל מה שרצית לדעת על מסור שולחני והשימושים השונים שלו מחיתוך צולב, חיתוך שיפוע ועד חיתוך חריצים ומפרקים - קרא כאן.
חפש באתר

מקורות מידע מומלצים ברשת

אורית צוקר - טיפול בחרדות וייעוץ זוגי

הולי בייגל - שירותי קייטרינג חלבי

המדריך לנפגע בתאונה - מאת עו"ד בירן

לימודי הנדסה - הפקולטה להנדסה כימית

רישום בית משותף - ליווי וסיוע משפטי

תושב חוזר - כל מה שכדאי לך לדעת

לוח אירועים

  

סקר מקומי

את מי מהסטנדאפיסיטים הבאים הייתם רוצים לראות בנהריה?

  • שחר חסון
  • נדב אבקסיס
  • שלום אסייג

כיצד לתמחר נכון דירות למכירה

תמחור נכון של דירות למכירה הינו אחד התהליכים החשובים שעלינו לבצע כדי להכשיר את הקרקע לביצוע עסקת נדל"ן מיטבית עבור הנכס שלנו
Bookmark and Share
טעויות בתמחור, הן מבחינת הצפי הריאלי של ערך הנכס והן מבחינת קביעת המחיר לשיווק הנכס, יכולות לעלות כסף רב ולגרום לעוגמת נפש. קבלו מספר טיפים כיצד להימנע משגיאות מיותרות.

הגדרת תקציב הכרחי: כולנו רוצים למכור במחיר פנטזיה ולקנות במחיר מציאה. כולנו גם שמענו סיפורים על "הצרפתי שנכנס ושילם 30 אחוז מעל מחיר השוק", אולם מכירת בית הינה בין השאר תרגיל בקבלת המציאות. כצעד ראשון עלינו להחליט מהו מבחינתנו הרווח ההכרחי ממכירת הנכס, רווח שאם לא נשיג אותו לא נמכור. רצוי להתייעץ עם בנק המשכנתאות במידה שיש משכנתה קיימת, ולבחון אפשרויות מיחזור וגרירה. יש להבין על איזה מודל תשלומים חשוב להתעקש מול הקונים. מכירת בית היא עיסקה כלכלית נטו, וכך יש להתייחס אליה. אין לצאת למכירת נכס לפני שנבין באופן מדויק ורציונלי כמה כסף עלינו לייצר באופן אמיתי כנגד המכירה.

בחינת ריאליות המחיר: לאחר שקבענו מחיר אמיתי עבור הנכס שמתחתיו לא נמכור, חובה עלינו להבין אם מחיר זה ריאלי בתנאי השוק הקיימים בהתאם למפרט הנכס שלנו. לשם כך נוכל לנקוט בשלוש פעולות שונות. הפעולה הראשונה הינה הזמנת שמאות לנכס. שמאי מוסמך ומקצועי יוכל לבצע בדיקה מקיפה המשכללת מספר פרמטרים, ולתת לנו הערכה בנוגע לשווי הנכס. הערכת השמאי אינה מהווה ערובה להשגת המחיר הנ"ל בשוק, אולם היא כן מהווה קנה מידה ליכולת המכירה של הבית. חשיבות השמאות עולה בנכסים ייחודיים הקשים להשוואה, כגון צמודי קרקע, וילות ובנייה פרטית. הפעולה השנייה הינה התייעצות עם סוכן נדל"ן מומחה.

סוכני נדל"ן מקצוענים חיים את השטח ויוכלו לשקף מחירי שוק אקטואליים. כיצד ניתן לדעת איך לפנות לסוכן מקצוען ואיכותי בהקשר זה? במקרה כזה רצוי לבקש סקירת תמחור מפורטת, המכונה בשפה המקצועית CMA (ניתוח שוק השוואתי). רק סוכני נדל"ן המתמחים באזור עבודתם ופועלים על פי סטנדרט מקצועי גבוה יוכלו לספק את השירות הנדרש, ללא התחייבות. הפעולה השלישית היא גלישה באתרי אינטרנט רלוונטיים. יש מספר אתרים איכותיים בתחום התמחור, האוספים את מאגר הנתונים שלהם מתוך אתר רשות המיסים, שמאגד את כל נתוני המכירות בישראל. אתרים אלו יוכלו לתת אינדיקציה לגבי שווי נכסים. עם זאת, יש לקחת בחשבון שקצב העדכון של האתרים הללו אינו מיידי וכי התמחור הממוצע המוצג בהם אינו יכול להביא בחשבון הבדלים נקודתיים בין דירות, כגון שיפוץ, ריהוט, כיווני אוויר ועוד. לכן רצוי תמיד להצליב את המידע עם איש מקצוע המכיר לעומק את היצע הנכסים שנמכרו באזורי.

קביעת מחיר שיווק: בעלי נכסים רבים מבצעים טעות קריטית של תמחור יתר. כולנו גדלנו על התפיסה לפיה יש לתמחר את הנכס במחיר שיווק גבוה ככל הניתן, כדי להשאיר טווח למשא ומתן, אולם עלינו לזכור שהמטרה היחידה של מחיר השיווק היא לגרום לקונים להגיע לנכס. לכן על מחיר השיווק להיות אטרקטיבי וליצור עניין, וכך למקסם את מחיר העיסקה באמצעות תחרות על הנכס בין הקונים.

מחיר גבוה מדי "מסלק" את הקונים הרציניים לנכסים אחרים באזור, פוגע בפוטנציאל התחרות על הנכס שלנו, ואף מסכן אותנו ב"שריפת" הנכס. בקביעת מחיר לשיווק יש לנקוט בכלל הבא: "מקום טוב באמצע פלוס", כלומר יש לאפיין את מחירי השיווק של נכסים דומים באזורנו ולתמחר את הנכס במקום טוב באמצע, בסמוך למחיר השיווק הממוצע באזור, עם נטייה קלה למעלה. למרביתנו סגנון תמחור כזה מהווה שינוי משמעותי לעומת מה שלמדנו, ולכן חשוב שנזכיר לעצמנו עובדה פשוטה: המנצח אינו בעל מחיר השיווק הגבוה ביותר, אלא בעל מחיר הסגירה הגבוה ביותר, וכדי להגיע אל קו הגמר עם מחיר המכירה המקסימלי, עלינו לגרום לטלפון לצלצל הרבה ולקונים פוטנציאליים רבים להגיע לנכס, וכך ליהנות מתחרות אמיתית בדרך לרכישה.

 

באדיבות לירון מלכה, אדר נכסים

עוד בעסקים ונדל"ן

איך ענף השיפוצים פועל ממשבר הקורונה?
הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי
פנלים מבודדים: כל הסוגים וכל היתרונות
הדרכת עבודה בגובה

תגובות תגובות
X