חדשות גלריות תמונות מגזין ספורט תרבות ופנאי חברה וקהילה חינוך ולימודים חיי לילה

מבזקי חדשות

ניקיון דירה לאחר שריפה – כל מה שחשוב לדעת

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי על ידי חשמלאי

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי על ידי חשמלאי כל המידע במאמר הקרוב!

טיפים שחשוב לדעת לפני שקונים קלנועית

קלנועיות הפכו לכלי עזר חיוני עבור אנשים רבים עם מוגבלות בניידות. בפניכם טיפים חשובים שכדאי לדעת לפני רכישת קלנועית >>

הדרכים הבטיחותיות ביותר לרכיבה על רייזר - טיפים שחייבים להכיר

הרייזר הוא רכב שטח פופולרי המציע חוויות מרגשות וביצועים מרשימים. עם זאת, כמו בכל כלי רכב ממונעים, יש לנקוט באמצעי זהירות על מנת להבטיח נסיעה חלקה ומהנה. במאמר זה, נדון בכמה מהטיפים החיוניים להרפתקה בטוחה עם רייזר.

לפני תביעת ביטוח לאומי? הגנו על עצמכם עם עורך דין

כאשר מדובר על הפעלת פוליסת ביטוח בריאות ממלכתי, יש להבין מי הגוף אשר אחראי על תביעות אלו, כיצד להכין את אסטרטגיית התביעה וכל מה שבין לבין אלו. קראו כאן מיהו האגף לביטוח לאומי וכיצד מתבצעת התביעה מולו.

עו"ד תעבורה והסדרי טיעון: אסטרטגיה נכונה בבית המשפט

בין אם מדובר על עבירות תנועה מסוג כזה או אחר, בתי המשפט בישראל נוטים במקרים רבים להחמיר עם הנאשמים, כאשר בחלק מהמקרים הפסיקה עשויה להוביל לענישה בהחלט כבדה. אם זו לא סיבה מספיק טובה לקבל סיוע מאת עו"ד תעבורה, ישנן סיבות נוספות לכך - המשיכו לקרוא.

מהו ביטוח סיעודי ומתי יש להפעילו?

הידעתם שכ-3.9 מיליון ישראלים מחזיקים בביטוח בריאות פרטי? בדומה למדינות מתוקנות נוספות בעולם, ביטוחים סיעודיים בישראל מבוססים על כמה שיטות שונות, כאשר כל מסגרות הביטוח מעוגנות בפוליסות מסוגים שונים. בעוד כי כל אזרח ישראלי זכאי לקבלת ביטוח סיעודי מטעם ביטוח לאומי, ביטוח זה נקרא למעשה ביטוח ממלכתי.

כל מה שצריך לדעת על מכינה קדם צבאית

כל מה שצריך לדעת על מכינה קדם צבאית כל המידע במאמר הקרוב לפרטים היכנסו לאתר >>

למה כל עסק חייב לשווק את עצמו בדיגיטל?

למה כל עסק חייב לשווק את עצמו בדיגיטל? כל המידע במאמר הקרוב >>
חפש באתר

מקורות מידע מומלצים ברשת

אורית צוקר - טיפול בחרדות וייעוץ זוגי

הולי בייגל - שירותי קייטרינג חלבי

לימודי הנדסה - הפקולטה להנדסה כימית

פיקסייל - הדפסת תמונות על חומרים

שטרן ושות’ - משרד רואי חשבון בצפון

תושב חוזר - כל מה שכדאי לך לדעת

תמיכה לעמותות - הקמה, רישום וייעוץ

לוח אירועים

  

סקר מקומי

את מי מהסטנדאפיסיטים הבאים הייתם רוצים לראות בנהריה?

  • שחר חסון
  • נדב אבקסיס
  • שלום אסייג

כשליש מכלי הרכב בנהריה - בני עשר שנים ויותר

כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק. בעיר יש כ-4,300 רכבים עד שנת 2000, ורק כ-750 משנת 2010. בעכו הנתונים קשים עוד יותר
Bookmark and Share

בנהריה רשומים 13,272 כלי רכב, כאשר גילם הממוצע הינו 7.4 שנים, מעט מעל הממוצע הארצי, העומד על 6.6 שנים. בעיר יש 4.259 כלי רכב עד שנת 2000, ורק 764 כלי רכב משנת 2010. משמעות העניין הינה שכשליש מהרכבים של תושבי נהריה הינם בני עשר שנים ויותר. כך עולה מנתונים שפירסמה השבוע עמותת אור ירוק, שפילחה את נתוני כלי הרכב הרשומים בערים ברחבי המדינה, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. יצוין כי בעכו הנתונים פחות מעודדים, כאשר הגיל הממוצע של הרכבים הינו 8.6 שנים (4,045 כלי רכב עד שנת 2000 מתוך 9,720 כלי רכב רשומים).

מהדוח עולה כי קרוב ל-60 אלף כלי רכב ישנים, בני יותר מעשר שנים, נוסעים בכבישי ישראל ומהווים כארבעה אחוזים מכלל כלי הרכב. בשנת 2010 נרשמו כ-179,634 רכבים חדשים, כאשר בסך הכל קיימים כ-1.6 מיליון רכבים הנוסעים בכבישי ישראל. חמשת הערים בהן נרשם הגיל הממוצע הנמוך ביותר של רכבים נמצא בבני ברק (2.2), פתח תקווה (3.8), לוד (4.1), תל אביב (4.7) וכפר סבא (5.7). חמשת הערים בהן נרשם הגיל הממוצע הגבוה ביותר הן: קלנסווה (11.9), אום אל פאחם (11), בית"ר עילית, טמרה ורהט - 10.7 שנים כל אחת.

מעמותת אור ירוק נמסר, כי ככל שהרכב ישן יותר, כך הוא פחות בטיחותי. במהלך השנים האחרונות אנו עדים להתפתחויות מרחיקות לכת בתחום בטיחות הרכבים. מערכות חכמות ומצילות חיים נכנסו כסטנדרט אל כלל הרכבים, ביניהן ניתן למנות את מערכת הבלימה ABS, שש כריות אוויר, מערכת למניעת החלקה ומערכות נוספות, אלא שכל אלו אינן קיימות ברכבים ישנים. כאשר מתרחשת תאונה ברכב ישן, גדל הסיכוי שנוסעיו ייפגעו באופן חמור יותר בהשוואה לתאונה עם רכב חדיש. יתרה מכך, גם שלדת הרכב עברה שיפור ניכר. לכן יש לשאוף להצעיר את גיל כלי הרכב, שכן כלי הרכב החדישים מיוצרים על פי תקני בטיחות גבוהים יותר ומאובזרים באמצעי בטיחות טובים ויעילים יותר.

יצוין כי עד לאחרונה הנהיג משרד התחבורה את תוכנית הגריטה, במסגרתה יכלו בעלי רכבים ישנים למסור את הרכב למגרשי הגריטה תמורת 3,000 שקלים. אלא שתוכנית זו, הנחשבת לאחת הדרכים האפקטיביות להצערת גיל הרכב, הוקפאה בשל היעדר תקציב. הגריטה מצמצמת את הנזק שבתאונות הדרכים, מפחיתה את זיהום האוויר ומגדילה את חומרי הגלם של הרכב. השבוע קרא יו"ר עמותת אור ירוק, שמואל אבואב, למשרד התחבורה לחדש את התוכנית. "מקובל להתייחס למאפייני הרכב כגורם משני ושולי בהיווצרות תאונות דרכים ובגרימתן, אך התמונה שונה. מסתבר שככל שחקירת התאונות יורדת לעומק רב יותר, מתחזק הקשר בין כשל טכני לתאונה. הקפאת תוכנית הגריטה הממשלתית עלולה לגרום נזק כלכלי למדינה ולגבות מחיר דמים יקר", טען אבואב.

עוד בחדשות

10 טיפים לפני שבוחרים ללכת לטיפול זוגי
מה משפיע על הכלכלה שלנו?
סקר: רוב תושבי הצפון בעד מצלמות האכיפה סקר: רוב תושבי הצפון בעד מצלמות האכיפה
הילדה שריגשה את נשיא המדינה הילדה שריגשה את נשיא המדינה

תגובות תגובות
X