חדשות גלריות תמונות מגזין ספורט תרבות ופנאי חברה וקהילה חינוך ולימודים חיי לילה

מבזקי חדשות

קניית ריהוט בעונות מעבר – דברים שכדאי לדעת

מעוניינים לקנות רהיטים לבית? את הכתבה הזו אתם מוכרחים לקרוא. מתי כדאי לקנות? איזu עונה מומלצת ואיזה עונה פחות, כל הפרטים במאמר!

מדריך לבחירת צעצועים

איך לבחור צעצוע נכון לילד שלך, אילו דברים לקחת בחשבון ומה הצעצוע הפופלרי ביותר בארץ כרגע, כנסו לקרוא!

משלוחי בלונים בנהריה

חוגגים אירוע מיוחד? רוצים להפתיע אדם קרוב שאתם אוהבים? כל דבר טוב הולך עם בלונים - הנה כל מה שכדאי לכם לדעת רגע לפני שתזמינו משלוח בלונים בעיר.

ניצול יחסי מרות במסגרת העבודה

מהם יחסי מרות, מה הקריטריונים ומה כוח ההשפעה של הממונה, כנסו לקרוא!

באילו מקרים נצטרך לפנות לסיוע של עו״ד נזיקין ומדוע לפנות לעו״ד מומחה בתחום?

נזיקין, מה כולל התחום הזה? מתי נשתמש בשירותיו של עורך דין נזיקין ולמה כדאי לפנות דווקא אליו במקרים מסוימים?

למה כדאי בימינו לרכוש דירה בסיוע מתווך?

הרבה אנשים בוחרים לוותר על המתווך בעת עסקה, אך לדבר יש השלכות רבות. המתווך מביא עם הניסיון שלו המון ידע שיכול להשתלם לכם בעת מציאת נכס וביצוע עסקה!

כיצד תבחרו מגבר לגיטרה חשמלית?

רוצים לקחת את הידע שלכם בניגון גיטרות לשלב הבא? גיטרה חשמלית היא השלב הבא! איך מתחילים? בוחרים מגבר - כנסו לקרוא איך עושים זאת!

השכרת דוכני מזון - כל מה שצריך לדעת

השכרת דוכני מזון ניתן היום להזמין ביתר קלות, אך ישנם מספר פרמטרים מומלצים לבחירת חברת השכרת דוכני מזון חשוב טרם הזמנת החברה לאירוע - קראו כאן בנושא.

צימרים ונופש בצפון

שגרת הקורונה חרפנה אתכם, אתם חייבים לצאת לנופש אך מבלי לשבור את כל החסכונות? צימרים הם הפיתרון המושלם לכך - כנסו לקרוא!
חפש באתר

מקורות מידע מומלצים ברשת

אורית צוקר - טיפול בחרדות וייעוץ זוגי

הולי בייגל - שירותי קייטרינג חלבי

המדריך לנפגע בתאונה - מאת עו"ד בירן

לימודי הנדסה - הפקולטה להנדסה כימית

רישום בית משותף - ליווי וסיוע משפטי

שטרן ושות’ - משרד רואי חשבון בצפון

תושב חוזר - כל מה שכדאי לך לדעת

תמיכה לעמותות - הקמה, רישום וייעוץ

לוח אירועים

  

סקר מקומי

את מי מהסטנדאפיסיטים הבאים הייתם רוצים לראות בנהריה?

  • שחר חסון
  • נדב אבקסיס
  • שלום אסייג

כשליש מכלי הרכב בנהריה - בני עשר שנים ויותר

כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק. בעיר יש כ-4,300 רכבים עד שנת 2000, ורק כ-750 משנת 2010. בעכו הנתונים קשים עוד יותר
Bookmark and Share

בנהריה רשומים 13,272 כלי רכב, כאשר גילם הממוצע הינו 7.4 שנים, מעט מעל הממוצע הארצי, העומד על 6.6 שנים. בעיר יש 4.259 כלי רכב עד שנת 2000, ורק 764 כלי רכב משנת 2010. משמעות העניין הינה שכשליש מהרכבים של תושבי נהריה הינם בני עשר שנים ויותר. כך עולה מנתונים שפירסמה השבוע עמותת אור ירוק, שפילחה את נתוני כלי הרכב הרשומים בערים ברחבי המדינה, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. יצוין כי בעכו הנתונים פחות מעודדים, כאשר הגיל הממוצע של הרכבים הינו 8.6 שנים (4,045 כלי רכב עד שנת 2000 מתוך 9,720 כלי רכב רשומים).

מהדוח עולה כי קרוב ל-60 אלף כלי רכב ישנים, בני יותר מעשר שנים, נוסעים בכבישי ישראל ומהווים כארבעה אחוזים מכלל כלי הרכב. בשנת 2010 נרשמו כ-179,634 רכבים חדשים, כאשר בסך הכל קיימים כ-1.6 מיליון רכבים הנוסעים בכבישי ישראל. חמשת הערים בהן נרשם הגיל הממוצע הנמוך ביותר של רכבים נמצא בבני ברק (2.2), פתח תקווה (3.8), לוד (4.1), תל אביב (4.7) וכפר סבא (5.7). חמשת הערים בהן נרשם הגיל הממוצע הגבוה ביותר הן: קלנסווה (11.9), אום אל פאחם (11), בית"ר עילית, טמרה ורהט - 10.7 שנים כל אחת.

מעמותת אור ירוק נמסר, כי ככל שהרכב ישן יותר, כך הוא פחות בטיחותי. במהלך השנים האחרונות אנו עדים להתפתחויות מרחיקות לכת בתחום בטיחות הרכבים. מערכות חכמות ומצילות חיים נכנסו כסטנדרט אל כלל הרכבים, ביניהן ניתן למנות את מערכת הבלימה ABS, שש כריות אוויר, מערכת למניעת החלקה ומערכות נוספות, אלא שכל אלו אינן קיימות ברכבים ישנים. כאשר מתרחשת תאונה ברכב ישן, גדל הסיכוי שנוסעיו ייפגעו באופן חמור יותר בהשוואה לתאונה עם רכב חדיש. יתרה מכך, גם שלדת הרכב עברה שיפור ניכר. לכן יש לשאוף להצעיר את גיל כלי הרכב, שכן כלי הרכב החדישים מיוצרים על פי תקני בטיחות גבוהים יותר ומאובזרים באמצעי בטיחות טובים ויעילים יותר.

יצוין כי עד לאחרונה הנהיג משרד התחבורה את תוכנית הגריטה, במסגרתה יכלו בעלי רכבים ישנים למסור את הרכב למגרשי הגריטה תמורת 3,000 שקלים. אלא שתוכנית זו, הנחשבת לאחת הדרכים האפקטיביות להצערת גיל הרכב, הוקפאה בשל היעדר תקציב. הגריטה מצמצמת את הנזק שבתאונות הדרכים, מפחיתה את זיהום האוויר ומגדילה את חומרי הגלם של הרכב. השבוע קרא יו"ר עמותת אור ירוק, שמואל אבואב, למשרד התחבורה לחדש את התוכנית. "מקובל להתייחס למאפייני הרכב כגורם משני ושולי בהיווצרות תאונות דרכים ובגרימתן, אך התמונה שונה. מסתבר שככל שחקירת התאונות יורדת לעומק רב יותר, מתחזק הקשר בין כשל טכני לתאונה. הקפאת תוכנית הגריטה הממשלתית עלולה לגרום נזק כלכלי למדינה ולגבות מחיר דמים יקר", טען אבואב.

עוד בחדשות

10 טיפים לפני שבוחרים ללכת לטיפול זוגי
מה משפיע על הכלכלה שלנו?
סקר: רוב תושבי הצפון בעד מצלמות האכיפה סקר: רוב תושבי הצפון בעד מצלמות האכיפה
הילדה שריגשה את נשיא המדינה הילדה שריגשה את נשיא המדינה

תגובות תגובות
X