חדשות גלריות תמונות מגזין ספורט תרבות ופנאי חברה וקהילה חינוך ולימודים חיי לילה

מבזקי חדשות

אוזניות אלחוטיות: דרכים לשדרג את הספורט בערב

רצים בערב ומעוניינים להפוך את החוויה למשודרגת יותר? מזמינים אתכם להכיר אוזניות אלחוטיות שלא רק ישדרגו לכם את חוויית הריצה, אלא גם יגרמו לכם להתאהב מחדש במוסיקה.

הדפסה על קנבס – למה היא הפכה לטרנד כל כך פופולרי בישראל?

מה זה קנבס, מה מייחד אותו כל כך, ומתי ראוי וצריך להשתמש בו? כנסו לקרוא!

תיווך - מה המטרה והאם יש צורך בכך?

האם תמיד יש צורך בתיווך נדלן או שמא אפשר להסתדר בעצמנו? בואו לקרוא הכל על תיווך בעולם הנדלן ומעבר לכך.

הכירו את החרמש הנטען

מהו חרמש נטען ולמה הוא משמש? כיצד הוא בנוי וכמה זמן אפשר להפעילו ברציפות? כל מה שרצית לדעת על כלי העבודה היעיל, הנוח והבטיחותי שכבש גינות רבות בישראל.

פתיחת סתימות בכיור אמבטיה

מתי הוא הרגע הנכון לפתוח סתימה בכיור בחדר האמבטיה או במקלחת - את התשובה המפתיעה גם לכם כדאי לדעת, ומה עושים כאשר הסתימה קשה במיוחד והמים לא יורדים? גם לכך יש פתרון!

מה צריך לדעת לפני שקונים צעצועים לילדים באינטרנט

איך בוחרים צעצועים לילדים, מה הן הסכנות וההשפעות של עולם הצעצועים - קריאה מהנה.

בין הנדסת חומרים להנדסת ביוטכנולוגיה

כל מה שרצית לדעת על ההבדלים בין הנדסת חומרים להנדסת ביוטכנולוגיה - ההתמקדויות השונות, בין תיאוריה לפרקטיקה, מספר התארים והביקוש בשוק.

לימודי עיצוב אופנה - מדריך למתלבט/ת

כל מה שרצית לדעת על לימודי עיצוב אופנה - למי זה מתאים? מה הם תנאי הקבלה? מה לומדים בתחום? איזה מסלולי לימוד קיימים והיכן בארץ?

קבלני אלומיניום לשיפוץ דירות

קבלני אלומיניום לשיפוץ דירות יכולים להציע לנו מגוון אפשרויות מחלונות אלומיניום ותריסים חשמליים ועד פרגולות, ויטרינות וקירות גבס בעלי מסגרות חזקות ביותר - קראו כאן בנושא.
חפש באתר

מקורות מידע מומלצים ברשת

אורית צוקר - טיפול בחרדות וייעוץ זוגי

אימות - מכון לבדיקות פוליגרף

הולי בייגל - שירותי קייטרינג חלבי

המדריך לנפגע בתאונה - מאת עו"ד בירן

לימודי הנדסה - הפקולטה להנדסה כימית

תושב חוזר - כל מה שכדאי לך לדעת

לוח אירועים

  

סקר מקומי

את מי מהסטנדאפיסיטים הבאים הייתם רוצים לראות בנהריה?

  • שחר חסון
  • נדב אבקסיס
  • שלום אסייג

כשליש מכלי הרכב בנהריה - בני עשר שנים ויותר

כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק. בעיר יש כ-4,300 רכבים עד שנת 2000, ורק כ-750 משנת 2010. בעכו הנתונים קשים עוד יותר
Bookmark and Share

בנהריה רשומים 13,272 כלי רכב, כאשר גילם הממוצע הינו 7.4 שנים, מעט מעל הממוצע הארצי, העומד על 6.6 שנים. בעיר יש 4.259 כלי רכב עד שנת 2000, ורק 764 כלי רכב משנת 2010. משמעות העניין הינה שכשליש מהרכבים של תושבי נהריה הינם בני עשר שנים ויותר. כך עולה מנתונים שפירסמה השבוע עמותת אור ירוק, שפילחה את נתוני כלי הרכב הרשומים בערים ברחבי המדינה, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. יצוין כי בעכו הנתונים פחות מעודדים, כאשר הגיל הממוצע של הרכבים הינו 8.6 שנים (4,045 כלי רכב עד שנת 2000 מתוך 9,720 כלי רכב רשומים).

מהדוח עולה כי קרוב ל-60 אלף כלי רכב ישנים, בני יותר מעשר שנים, נוסעים בכבישי ישראל ומהווים כארבעה אחוזים מכלל כלי הרכב. בשנת 2010 נרשמו כ-179,634 רכבים חדשים, כאשר בסך הכל קיימים כ-1.6 מיליון רכבים הנוסעים בכבישי ישראל. חמשת הערים בהן נרשם הגיל הממוצע הנמוך ביותר של רכבים נמצא בבני ברק (2.2), פתח תקווה (3.8), לוד (4.1), תל אביב (4.7) וכפר סבא (5.7). חמשת הערים בהן נרשם הגיל הממוצע הגבוה ביותר הן: קלנסווה (11.9), אום אל פאחם (11), בית"ר עילית, טמרה ורהט - 10.7 שנים כל אחת.

מעמותת אור ירוק נמסר, כי ככל שהרכב ישן יותר, כך הוא פחות בטיחותי. במהלך השנים האחרונות אנו עדים להתפתחויות מרחיקות לכת בתחום בטיחות הרכבים. מערכות חכמות ומצילות חיים נכנסו כסטנדרט אל כלל הרכבים, ביניהן ניתן למנות את מערכת הבלימה ABS, שש כריות אוויר, מערכת למניעת החלקה ומערכות נוספות, אלא שכל אלו אינן קיימות ברכבים ישנים. כאשר מתרחשת תאונה ברכב ישן, גדל הסיכוי שנוסעיו ייפגעו באופן חמור יותר בהשוואה לתאונה עם רכב חדיש. יתרה מכך, גם שלדת הרכב עברה שיפור ניכר. לכן יש לשאוף להצעיר את גיל כלי הרכב, שכן כלי הרכב החדישים מיוצרים על פי תקני בטיחות גבוהים יותר ומאובזרים באמצעי בטיחות טובים ויעילים יותר.

יצוין כי עד לאחרונה הנהיג משרד התחבורה את תוכנית הגריטה, במסגרתה יכלו בעלי רכבים ישנים למסור את הרכב למגרשי הגריטה תמורת 3,000 שקלים. אלא שתוכנית זו, הנחשבת לאחת הדרכים האפקטיביות להצערת גיל הרכב, הוקפאה בשל היעדר תקציב. הגריטה מצמצמת את הנזק שבתאונות הדרכים, מפחיתה את זיהום האוויר ומגדילה את חומרי הגלם של הרכב. השבוע קרא יו"ר עמותת אור ירוק, שמואל אבואב, למשרד התחבורה לחדש את התוכנית. "מקובל להתייחס למאפייני הרכב כגורם משני ושולי בהיווצרות תאונות דרכים ובגרימתן, אך התמונה שונה. מסתבר שככל שחקירת התאונות יורדת לעומק רב יותר, מתחזק הקשר בין כשל טכני לתאונה. הקפאת תוכנית הגריטה הממשלתית עלולה לגרום נזק כלכלי למדינה ולגבות מחיר דמים יקר", טען אבואב.

עוד בחדשות

מה משפיע על הכלכלה שלנו?
סקר: רוב תושבי הצפון בעד מצלמות האכיפה סקר: רוב תושבי הצפון בעד מצלמות האכיפה
הילדה שריגשה את נשיא המדינה הילדה שריגשה את נשיא המדינה
אישום: דיג לא חוקי בראש הנקרה אישום: דיג לא חוקי בראש הנקרה

תגובות תגובות
X