חדשות גלריות תמונות מגזין ספורט תרבות ופנאי חברה וקהילה חינוך ולימודים חיי לילה

מבזקי חדשות

כנסים מקצועיים בנהריה

אלו כנסים מקצועיים מתרחשים בנהריה? מה מטרת מארגני הכנסים? כנסו למאמר הבא לכל המידע

טיפים שחייבים ליישם בעת פרסום בפייסבוק

מה הם הטיפים אותם חשוב ביותר ליישם בעת פרסום בפייסבוק? כל הפרטים במאמר הבא

מהו דיור מוגן ולמי הוא מתאים?

מהו דיור מגון, עבור מי הוא מיועד, וכיצד לבחור את הדיור המוגן המתאים ביותר? כל הפרטים במאמר הבא.

שייק חלבונים - למי הוא מתאים ומהם יתרונותיו?

שייק חלבונים פופולארי במיוחד בקרב מתאמנים, אך חשוב לדעת איזה שייק חלבונים יהיה הרלוונטי והמתאים ביותר עבור כל אחד. כל המידע במאמר הבא.

שיטת בוטייקו - הדרך לחזור לנשום בטבעיות

סובלים מקשיי נשימה או מחלה נשימתית כזו או אחרת? הכירו את שיטת בוטייקו אשר תוכל להעניק לכם נשימה הרמונית ומאוזנת, שליטה על הנשימה והרגלי נשימה אופטימליים.

מתכננים אירוע יום הולדת לילד/ה? המדריך שיעזור לכם במשימה

הגיע הרגע הזה בשנה בו צריך להתחיל לתכנן את אירועי יום ההולדת לקטנים בבית - מאיפה מתחילים? מה כדאי לעשות הפעם? הנה מדריך קצר שיעזור לכם לעשות סדר בבלאגן.

פתיחת דף עסקי לפייסבוק: פרופיל אישי או עסק?

האם כדאי לבחור בדף עסקי או בפרופיל אישי עבור העסק שלכם? מה חשוב לדעת בטרם פותחים דף עסקי? כל התשובות החשובות במדריך המיוחד שלפניכם.

כיצד לבחור בעורך דין לדיני ספורט?

איך תבחרו בעורך דין לדיני ספורט מתוך שלל המבחר הקיים בתחום?

עיצוב הבית - האם לשמור על קו אחיד בעיצוב?

לאלו מכם שחשוב להם שיהיה קו אחיד בעיצוב הבית ישנן דרכים רבות להביא את החזון למימוש. הפונקציונליות והנוחות אינן עוד הפרמטרים הקובעים הבלעדיים. כיום לעיצוב ולנראות יש תפקיד חשוב לא פחות.
חפש באתר

מקורות מידע מומלצים ברשת

אימות - מכון לבדיקות פוליגרף

בריק נדל"ן - השקעות נדלן ביוון

הולי בייגל - שירותי קייטרינג חלבי

המדריך לנפגע - משרד עו"ד בירן

מיסוי מקרקעין - סעיפי המיסוי בחוק

מרטה טלמור - עיצוב ותכנון משרדים

קורסמי - המרכז הארצי ללימודים וקורסים

תושב חוזר - כל מה שכדאי לדעת

לוח אירועים

  

סקר מקומי

את מי מהסטנדאפיסיטים הבאים הייתם רוצים לראות בנהריה?

  • שחר חסון
  • נדב אבקסיס
  • שלום אסייג

כשליש מכלי הרכב בנהריה - בני עשר שנים ויותר

כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק. בעיר יש כ-4,300 רכבים עד שנת 2000, ורק כ-750 משנת 2010. בעכו הנתונים קשים עוד יותר
Bookmark and Share

בנהריה רשומים 13,272 כלי רכב, כאשר גילם הממוצע הינו 7.4 שנים, מעט מעל הממוצע הארצי, העומד על 6.6 שנים. בעיר יש 4.259 כלי רכב עד שנת 2000, ורק 764 כלי רכב משנת 2010. משמעות העניין הינה שכשליש מהרכבים של תושבי נהריה הינם בני עשר שנים ויותר. כך עולה מנתונים שפירסמה השבוע עמותת אור ירוק, שפילחה את נתוני כלי הרכב הרשומים בערים ברחבי המדינה, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. יצוין כי בעכו הנתונים פחות מעודדים, כאשר הגיל הממוצע של הרכבים הינו 8.6 שנים (4,045 כלי רכב עד שנת 2000 מתוך 9,720 כלי רכב רשומים).

מהדוח עולה כי קרוב ל-60 אלף כלי רכב ישנים, בני יותר מעשר שנים, נוסעים בכבישי ישראל ומהווים כארבעה אחוזים מכלל כלי הרכב. בשנת 2010 נרשמו כ-179,634 רכבים חדשים, כאשר בסך הכל קיימים כ-1.6 מיליון רכבים הנוסעים בכבישי ישראל. חמשת הערים בהן נרשם הגיל הממוצע הנמוך ביותר של רכבים נמצא בבני ברק (2.2), פתח תקווה (3.8), לוד (4.1), תל אביב (4.7) וכפר סבא (5.7). חמשת הערים בהן נרשם הגיל הממוצע הגבוה ביותר הן: קלנסווה (11.9), אום אל פאחם (11), בית"ר עילית, טמרה ורהט - 10.7 שנים כל אחת.

מעמותת אור ירוק נמסר, כי ככל שהרכב ישן יותר, כך הוא פחות בטיחותי. במהלך השנים האחרונות אנו עדים להתפתחויות מרחיקות לכת בתחום בטיחות הרכבים. מערכות חכמות ומצילות חיים נכנסו כסטנדרט אל כלל הרכבים, ביניהן ניתן למנות את מערכת הבלימה ABS, שש כריות אוויר, מערכת למניעת החלקה ומערכות נוספות, אלא שכל אלו אינן קיימות ברכבים ישנים. כאשר מתרחשת תאונה ברכב ישן, גדל הסיכוי שנוסעיו ייפגעו באופן חמור יותר בהשוואה לתאונה עם רכב חדיש. יתרה מכך, גם שלדת הרכב עברה שיפור ניכר. לכן יש לשאוף להצעיר את גיל כלי הרכב, שכן כלי הרכב החדישים מיוצרים על פי תקני בטיחות גבוהים יותר ומאובזרים באמצעי בטיחות טובים ויעילים יותר.

יצוין כי עד לאחרונה הנהיג משרד התחבורה את תוכנית הגריטה, במסגרתה יכלו בעלי רכבים ישנים למסור את הרכב למגרשי הגריטה תמורת 3,000 שקלים. אלא שתוכנית זו, הנחשבת לאחת הדרכים האפקטיביות להצערת גיל הרכב, הוקפאה בשל היעדר תקציב. הגריטה מצמצמת את הנזק שבתאונות הדרכים, מפחיתה את זיהום האוויר ומגדילה את חומרי הגלם של הרכב. השבוע קרא יו"ר עמותת אור ירוק, שמואל אבואב, למשרד התחבורה לחדש את התוכנית. "מקובל להתייחס למאפייני הרכב כגורם משני ושולי בהיווצרות תאונות דרכים ובגרימתן, אך התמונה שונה. מסתבר שככל שחקירת התאונות יורדת לעומק רב יותר, מתחזק הקשר בין כשל טכני לתאונה. הקפאת תוכנית הגריטה הממשלתית עלולה לגרום נזק כלכלי למדינה ולגבות מחיר דמים יקר", טען אבואב.

עוד בחדשות

מה משפיע על הכלכלה שלנו?
סקר: רוב תושבי הצפון בעד מצלמות האכיפה סקר: רוב תושבי הצפון בעד מצלמות האכיפה
הילדה שריגשה את נשיא המדינה הילדה שריגשה את נשיא המדינה
אישום: דיג לא חוקי בראש הנקרה אישום: דיג לא חוקי בראש הנקרה

תגובות תגובות
X