חדשות גלריות תמונות מגזין ספורט תרבות ופנאי חברה וקהילה חינוך ולימודים חיי לילה
חפש באתר

מקורות מידע מומלצים ברשת

אורית צוקר - טיפול בחרדות וייעוץ זוגי

הולי בייגל - שירותי קייטרינג חלבי

לימודי הנדסה - הפקולטה להנדסה כימית

פיקסייל - הדפסת תמונות על חומרים

שטרן ושות’ - משרד רואי חשבון בצפון

תושב חוזר - כל מה שכדאי לך לדעת

תמיכה לעמותות - הקמה, רישום וייעוץ

לוח אירועים

  

סקר מקומי

את מי מהסטנדאפיסיטים הבאים הייתם רוצים לראות בנהריה?

  • שחר חסון
  • נדב אבקסיס
  • שלום אסייג

תקדים: פגיעה בגבו של נהג אוטובוס הוכרה כמחלת מקצוע

גבר בן 50, תושב נהריה, עבד במשך כ-30 שנה בתור נהג אוטובוס בחברת "אגד". בעקבות עבודתו כנהג החל לסבול מכאבים והגבלה בתנועות הגב, וכן אובחן כסובל מבלטי דיסקים בגב התחתון.
Bookmark and Share
התובע פנה לעו"ד אורן סודאי לשם ייצוגו בהגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי על מנת שהבעיה הרפואית בגבו התחתון תוכר כפגיעה בעבודה.
 
עו"ד סודאי הגיש למוסד לביטוח לאומי תביעה לדמי פגיעה ולקביעת דרגת נכות בטענה כי תנאי עבודתו של התובע, הכוללים נהיגה יומיומית וארוכת שעות על כבישים משובשים ובעלי מהמורות, תנאים אלה הטילו עומס על גבו התחתון של התובע ויצרו אצלו פגיעות זעירות, דומות ונשנות אשר הצטברותם במהלך השנים גרמה להופעת הנזק בגב.
 
המוסד לביטוח לאומי דחה את התביעה בטענה, כי אין כל קשר בין העבודה לבין נזקיו של התובע בגבו.
 
עו"ד אורן סודאי הגיש בשם התובע תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בה תקף את החלטת המוסד שלא להכיר במחלת התובע כנובעת מתנאי עבודתו.
 
לאחר דיונים ארוכים וניהול מספר ישיבת הוכחות, שכללו התייחסות לעדויות של מהנדסים מטעם חברת אגד, אשר טענו כי הכיסאות באוטובוסים מונעים כל נזק לגב, החליט ביה"ד האזורי לעבודה  בצעד תקדימי, כי על אף שהאוטובוסים מצוידים בכיסאות שנועדו לבלום זעזועים ובכך אמורים למנוע את היווצרות הנזק בגב הנהג, יש להעביר את שאלת קיומו של הקשר הסיבתי בין העבודה לבין הנזק בגב להכרעתו של מומחה רפואי ניטראלי.
 
המומחה הרפואי מטעם בית הדין קבע בחוות דעתו באופן חד משמעי, כי תנאי עבודתו של התובע, אשר כללו נהיגה רבת שנים על כבישים ישנים, הם שהביאו להיווצרותו של הנזק בגבו התחתון.
 
בעקבות קביעת המומחה נתקבלה תביעת התובע וכיום ממתין התובע לקביעת דרגת נכות ע"י ועדה רפואית.
 
עו"ד אורן סודאי בתגובה: למרות שתביעות נהגים אינם מתקבלים בבתי הדין בדרך כלל, במקרה זה הכיר בית הדין בכך, שכיסאות בולמי זעזועים אינם יכולים למנוע את היווצרותו של הנזק הנובע מנהיגה יומיומית, לרבות נהיגה על כבישים בעייתיים לרבות מנופאים ועובדי עגורן, ויש לקוות כי לאור הפסיקה דנן יזכו הנהגים בעתיד לבירור ענייני של תביעותיהם ע"י המל"ל.

עוד במשפט וביטוח

לפני תביעת ביטוח לאומי? הגנו על עצמכם עם עורך דין
עו"ד תעבורה והסדרי טיעון: אסטרטגיה נכונה בבית המשפט
ישראל כחלק מתהליך הגלובליזציה: הוצאת דרכון פורטוגלי
מה זה איחוד משפחות?

תגובות תגובות
X